1 juli 2012

istid blandat med strålande solsken

Kom precis hem från bion och Ice Age 4, herregud vilken rolig film!! Alla de där istidsfilmerna skrattar man ju gott åt (till och med Daniel) och denna är inget undantag. Absolut sevärd, om ni vill ha skrattfest mitt i vardagen sådär.

Annars då? Jo, jag lever. Har överlevt en hel vecka på jobbet, och det har faktiskt gått riktigt fort. Känns jobbigt att gå upp tidigt på mornarna (jag är ingen morgonmänniska, som ni säkert har märkt), men det går bra när man väl har kommit dit. Förmiddagspasset mellan halv 10 och 12 är rätt kämpigt, men efter maten där flyger resten dagen förbi.

Veckan som väntar kommer bjuda på underbart väder, vilket betyder att jag kommer bränna sönder min övre rygg mer än vad jag redan gjort. Man måste ju ha speciella jobbkläder när man jobbar ute på en kyrkogård så som jag gör, men en tubtopp har jag kunnat förhandla mig till. På det sättet får jag inga fula linnelinjer när solen gassar, och det är ju alltid bra!

Imorgon ska jag även till tandläkaren, eller tandregleringen rättare sagt, och det känns alltid som att man går därifrån och är ett litet steg närmare en mun utan en massa skrot. Att jag dessutom har fått beskedet att jag blir av med den till hösten, gör det nu riktigt roligt att gå dit!

Nu ska jag fortsätta med mitt Revenge-maraton, som jag började med imorse. Har legat i sängen hela dagen (fy skäms på mig, när det har varit så fint väder) förutom när jag var på bio... och kollade på ännu mera "tv", hehe, och nu ska jag fortsätta med det tills det blir lite svalare ute och jag kan dra ut på en löparrunda. Igår när jag sprang kände jag mig som en jäkla elefant, som om jag hade gått upp tio kilo. Det har jag säkert inte gjort, men nu får det fan bli ändring ändå!

Det var ungefär det jag ville säga. Lovar förresten att det ska bli mer bilder i inläggen i framtiden. Alla ligger just nu på mobilen, men det kommer, mina vänner, det kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar