29 oktober 2013

Cancerfonden

Kollade på Cancergalan på sjuan igår och grät som ett barn. Alltför många i min närhet har drabbats av cancer; vissa har överlevt, andra inte. Igår skänkte jag 200 kronor till Cancerforskningen. Jag är student, jag är fattig, men jag är inte mer än människa. Jag vill ha kvar mina nära och kära på jorden, och tanken på att även jag kan få cancer gör mig livrädd. I båda fallen vill jag ha forskning jag kan lita på, och därför tänker jag vara med i kampen mot cancer. Så därför säger jag som alla andra: var med du också och fuck cancer!

4 saker att tänka på:
"Rök inte - det kan öka risken för lungcancer."
"Motionera minst 30 minuter varje dag, det minskar risken för cancer."
"Alkohol kan öka risken för cancer."
"Sola inte i solarium - det kan öka risken för hudcancer."

Det är fyra saker jag i alla fall ser som motivation till att leva ett friskare och mer hälsosamt liv, eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar