9 oktober 2013

"vad är det värsta som kan hända?"

"Om vi går runt och väntar på att det ska kännas tryggt att lämna trygghetszonen, kommer vi inte ens nudda gränsen. Det kommer aldrig kännas säkert eller bra när du ska göra det som är nytt och skrämmande, men frågan är, ska du skita i det bara för det? Vad är det värsta som kan hända, hur farligt är det egentligen att ta ett steg utanför rutan? Kommer du att överleva ett bakslag? Det gör ont att hoppa från 10 meter om du landar fel, men den smärtan är övergående. Det gör ont att bli avvisad av någon man är förälskad i, men den smärtan är också övergående. Att göra bort sig på ett företag behöver inte nödvändigtvis vara ett misstag, det kan bli första steget på en lång, framgångsrik yrkeskarriär. Våga göra fel, testa livets möjligheter, du har allt att vinna!"

http://blogg.lnu.se/studenthalsan/blog/blogg/jag-ska-bara-kanna-mig-saker-forst/

Here we go, nu skickar jag in mina allra sista papper, dokument och uppgifter till France Business School. "Vad är det värsta som kan hända?" Nu tar jag hoppet ut från klippan.

1 kommentar:

  1. Don't sure I understood all your text, but nevermind : We wish you the best and we will be glad to welcome you !
    Damien Lecoq, France Business School Community Manager

    SvaraRadera