8 oktober 2013

det finns för- och nackdelar med allt

Var på gymmet igår för första gången på några veckor; sprang 5 km. Och det var Så. Jävla. Jobbigt! Kände mig som en elefant, som aldrig kom i mål. Antar att en förkylning och några veckors festande gör så med kroppen.. Kände att det kanske inte är värt att festa så mycket som jag har gjort den här tiden, att kroppen och träningen tar alldeles för mycket skada. Men sen tänkte jag om igen och förstod att "När kommer jag någonsin i hela mitt liv ha så här roligt, om jag inte har det nu? Aldrig!" Och kom då fram till att det var värt det. Jag har fått lite extra pluffs på kroppen, jag har försämrat min kondition och mina muskler har tagit skada men jag har i alla fall haft jävligt roligt. Och gör jag inte allt det jag kan göra nu, kommer jag bergis se tillbaka om ett, två, tio år och bara ångra skiten ur mig.

Därför funderar jag och Sara på att dra på Oktoberfest på Stallarna ikväll. Bara för att, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar