26 januari 2010

Star Wars & Harry Potter

Lärar-Niklas pratar om jordbävningar på geografilektionen, då vi jobbar med katastrofen i Haiti.
Niklas: Kontinentalplattorna flyttar sig någon centimeter per år och det resulterar i att de rör sig mot varandra. Ibland spricker marken på grund av det. Men det går sakta.
Jag, *tänker högt*: Men Niklas, i filmen 2012, har du sett den? Där spricker ju marken upp jättefort och allt bara rasar ner i underjorden.
Niklas: Ja, men Kajsa, i Star Wars...
och där bjöd jag alla på ett härligt gapskratt!

veckan har faktiskt varit lugn! svenskarapporten om språkhistorian är inlämnad & psykologikursen är avklarad, så nu känns mitt schema väldigt okej faktiskt! i trean, däremot, jääävel vad jag kommer få jobba! jag längtar inte det minsta.
denna tisdagskväll & natt ska jag ägna åt min käre pojkvän, den nya Harry Potter-filmen ska vi se :) imorgon är jag "ledig" & det blir till att hårdplugga och förmodligen även en sväng till gymmet.
puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar