16 mars 2011

avgjort

I lördags blev då Melodifestivalen 2011 avgjord, det är alltså Eric Saade vi skickar till Tyskland. Jag vill verkligen tro på honom, det hade ju varit kul om Sverige fått vara med i ESC för omväxlingens skull..., men jag är väldigt osäker. Även fast den internationella juryn gav de flesta av sina 12-poängare till honom, tror jag inte att han slår särskilt hårt. Låten är alldeles för vanlig, och hans text känns lite barnslig för hans ålder, eller har jag fel? Visst är han snygg på alla sätt och vis, men det är ju inte riktigt utseendet man ska gå efter. Jag röstade på och höll hårt för The Moniker ända in i det sista, men det hjälpte inte det minsta. Himla synd, jag tror att vi haft så mycket större chans om vi skickat honom till Düsseldorf. Annorlunda låt och stil, grym kille helt enkelt.

Eric Saade
The Moniker










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar