10 mars 2011

inte längre mitt liv

Av att kolla igenom en del facebooksidor har en massa minnen letat sig in i min hjärna. Jag klickade mig in på Bilddagboken och min gamla sida där. Sommaren 2008 kan ha varit den bästa sommaren någonsin för mig. Och nu inser jag att jag har tappat många kontakter från den sommaren, en del som då var väldigt nära kontakter. Det gör ganska ont i mig.
Jag lägger här upp en bild på två personer med grymma personligheter som förevigt har förändrat den jag är. Får hoppas att de, vilket jag knappt tror, läser det här och att de förstår att jag verkligen saknar dem och tiden vi hade tillsammans den där sommaren -08.

Jag tycker om att leva i mina minnen, det betyder inte att jag lever i dåtiden. Det är skönt att tänka tillbaka på sådana här perioder ibland, som sommaren 2008. Sommaren då allt jag levde för var Min första kärlek och mina underbara vänner, bland annat dessa två på bilden ovan. Nu har min första kärlek en ny kärlek, och jag ser dem tillsammans ibland. Det kan vissa dagar göra lite ont i mig. Det är då jag tänker på det där jättefina vi, han och jag, en gång hade. Och ibland kan jag sakna det. Det var verkligen den bästa tiden i mitt liv, det kan jag helt ärligt säga. Och om ödet vill det, ja, då kanske vi hittar varann igen någon gång i framtiden.
Dessa två filurer på bilden ovan saknar jag också rätt ofta, det är ju sällan man ser dem nu för tiden. Egentligen är det helt sjukt vad mitt liv är annorlunda idag jämfört med vad det var den där sommaren. Allt jag i dessa dagar tänker på är skolbalen, körkortet och min framtid, jag ägnar knappt en tanke åt allt som en gång var hela mitt liv. Det är konstigt, hur hela mitt liv inte längre är mitt liv, utan någon annans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar