24 mars 2011

Janne

Idag träffade jag en gammal högstadielärare till mig. Vi sprang på varann bland grönsakshyllorna på Maxi och blev nog lika förvånade båda två. Först kopplade inte min hjärna riktigt, men när jag sedan insåg att det var just min gamle mattelärare, utbrast jag glatt "Åh! Hej, Janne!". Han blev nog lika glad och överraskad som jag blev, gick mot mig med öppna armar och gav mig en hård kram. Vi pratade om nutid och framtid, om dåtid och minnen. Åh, jag har saknat den läraren, alltså.

Jag har nog kollat igenom hela Bilddagboken (hehe) för att kunna hitta en fin bild på Janne, tyvärr utan framgång. Det slutade med att jag istället fastnade med en massa gamla bilder från sjuan, åttan och nian. Vilken fin klass jag hade på högstadiet, jag ska nog tänka lite extra på dem ikväll faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar