3 mars 2011

dag 21

Dag 21 - mina dåliga sidor.
Jag har väldigt svårt för att på rak arm bara rabbla upp en massa dåliga sidor hos mig själv. Jag lägger märke till dem lite då och då, eller kommer kanske underfund med dem när jag pratar med mina vänner om allt mellan himmel och jord. Det är ju inget jag direkt går runt och tänker på varje dag. Jag vet dock att jag har väldigt svårt för att säga nej. Ibland vill jag helt enkelt inte såra folk, ibland vågar jag inte men mestadels har jag bara inte hjärta för det. Hatar att se folk bli besvikna, allra helst om det är på grund av mig. Att jag gör saker jag egentligen inte vill, bara för att inte svika, har jag redan skrivit ett inlägg om här.

Jag har mestadels också väldigt stor separationsångest. Det var riktigt jobbigt för mig att sluta nian, lämna musikklassen och alla mina klasskamrater bakom mig. Förmodligen kommer det bli jobbigt även nu vid studenten, men inte lika jobbigt. De människor jag vill ha kontakt med, kommer jag ju fortsätta ha kontakt med. Om jag skulle flytta, däremot, hade allt genast blivit hundra gånger jobbigare.

Oftast säger jag inte ifrån när jag borde. Jag tycker inte om att ta konflikter eller att "prata ut" om saker. Om jag nu måste göra det, gör jag det hellre över sms eller telefon, hatar att göra det face to face. Vilket kan vara dåligt vid ganska många tillfällen, då jag går runt och bär på saker som tillslut blir så många att jag bara exploderar inombords. Jag vet ju själv att jag borde prata om dem och få det ur mitt system.

"Mycket vill ha mer", det uttrycket har ni säkert hört. Det kan i vissa tillfällen vara en dålig egenskap hos mig; så fort jag bemästrat något eller trott mig bemästra något, vill jag ha mer. Mycket, mycket mer! Helst också innan jag ens kan få det. En bra egenskap ibland, då det pushar mig själv till att vilja mer och komma längre. En dålig egenskap för det mesta, då jag nästan aldrig blir riktigt nöjd.

Jag litar också otroligt fort på folk. Ibland kan det vara bra, ibland blir det bara hemskt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar