28 mars 2011

halvårsjubileum

Igår firade jag ett halvår tillsammans med min tandställning och det fick mig att tänka på en sak; är det inte fler tjejer än killar med tandställning? Eller är det bara något jag fått för mig? Jag känner till fyra killar på min skola som har tandställning, medan det finns minst sex tjejer bara i min klass med tandställning! (Ja, jag är samhällselev och kopplar alla frågor till genusperspektivet.) Har killar "finare" tänder i sina gener, medans vi tandsällningstjejer går i arv lättare? Eller är det slumpen? Ibland börjar jag fundera, alltså. Har vi tjejer större krav på oss själva att se ut som ideal-kvinnan och därmed väljer tandställning, medan killarna inte bryr sig ett smack om hur de ser ut i munnen? Frågan tåls att tänka på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar