1 mars 2011

slutspurten

Vi fick våra studentmössor idag! Gud alltså, det är absolut inte många veckor kvar av min sista gymnasietermin nu. Allt är så nära, det känns verkligen. Jag kan knappt tro det. Den här sista tiden ska jag verkligen ta vara på. Prata med folk jag inte pratat med på ett tag, dansa tills mina ben inte bär mig längre på studentfesterna, le i skolan och inte hänga upp mig på småsaker, spendera tid med de lärare jag verkligen tycker om och som har satt speciella spår i mitt liv och, framför allt, ska jag plugga som aldrig förr. Men självklart inte så att jag dör inombords. Det kommer vara kämpigt, men absolut värt det den där torsdagen vi står i kyrkan och får våra betyg. Då kan jag gå ut trean och veta att jag presterat mitt yttersta. Men, som sagt, det är en bit kvar på vägen, och säkerligen en ojämn sådan. Om några veckor, när det sista stora provet är gjort, kommer jag vara fruktansvärt lycklig. Och sekunderna efter min muntliga presentation av projektarbetet, kommer mitt liv vara underbart. Fullkomligt underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar