23 juni 2014

en minisemester

Tänkte bara titta in och säga hej en snabbis. Hej! Är hemma på en dags semester idag; drar tillbaka till restaurangen imorgon och kör stängningspass tisdag till söndag. Långa dagar, men goa pengar. Och förresten gör jag det inte riktigt för pengarna längre. Klart att pengarna är en bonus, men jag har så roligt och trivs så bra på jobbet just nu, att jag nästan hade kunnat göra det gratis. Nästan.

Min chef verkar också vara nöjd med mig; igår blev jag erbjuden sommarjobb på samma ställe de två närmsta somrarna. Och det säger man ju såklart inte nej till! Slippa paniken över att hitta ett sommarjobb är ju ingen liten sak. Och att hitta ett jobb där man både klickar med chef och medarbetare är heller inget att underskatta.

Nej, jag älskar hur livet för mig framåt och till olika ställen hela tiden. Min framtid ser ljus ut, och jag vet vart jag ska nu. Jag har lite saker jag vet att jag vill och ska göra inom de fem närmsta åren, och det känns toppenbra. Är så fruktansvärt exalterad över framtiden, allt känns bara så ultimat just nu.

Nu pep plattången att den är varm. Ikväll ska jag, mamma och Maja iväg på bio. "The fault in our stars" står på bioschemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar