4 juni 2014

om ett år

Kunde inte sova igår, tänkte på framtiden. Många av de vänner jag skaffade i högstadiet och gymnasiet tar examen den här veckan, och nästa år är det min tur. Så jag börjar känna att jag kanske borde ha en plan på vad jag ska göra sen. Egentligen har jag en miljon olika tankar på vad jag vill göra, men saken är nog den att jag inte riktigt vet vart jag ska börja. En del av mig vill vara kvar i Växjö och kanske köra en master, en annan del av mig vill flytta till USA och börja jobba där. En tredje del av mig tycker att det där Google-jobbet i Köpenhamn låter spännande, en fjärde del av mig vill jobba med marknadsföringen på H&M. Jag vill också köra på stort och direkt starta eget, eller kanske jobba ett tag inom modeindustrin, men jag vill även utomlands och se så mycket som möjligt. Så som ni kanske förstår är det kaos i min hjärna just nu. Jag vet att det fortfarande är ett år kvar tills jag är färdig, men tiden går så fruktansvärt fort. Lika bra att redan nu börja tänka på steget efteråt.

När jag inte kunde sova igår, började jag googla på utbildningar jag skulle kunna tänka mig att fortsätta med efter Växjö. Jag letade ett tag, men av någon anledning kom jag alltid tillbaka till ordet "projektledare". Jag tror att det är vad jag ska hålla på med. Jag gillar att planera och organisera, vara spindeln i nätet och ha lite för många bollar i luften på en och samma gång. Tillslut hittade jag några utbildningar som lät spännande. En är i Malmö, en annan i Stockholm och en tredje i Australien. Jag har på senaste tiden sagt att jag så jättegärna vill till Australien, så just nu är det vad som verkar vara mest logiskt att bli mitt steg efter examen.

Men sen vet man ju aldrig. Igår ville jag göra en master i Växjö, idag vill jag flytta till Australien. Vem vet vad jag vill göra om ett år?

Uppdatering 11.45: Alltså SHIT, vad det drar i hela mig nu! JAG VILL BARA UTOMLANDS IGEN. Kollar på IBS Internation Business School's hemsida och alla deras utbildningar bara skriker åt mig att söka. Vad sägs om att plugga Fashion management i New York? Eller Event management i Australien? Jag är ju superintresserad av mode, men jag vet inte riktigt om det är vad jag vill hålla på med resten av mitt liv. Jag jobbar hellre med event då istället, det har jag ju sagt sen jag tog studenten. Så just nu lutar det på riktigt åt Australien. Shit, vad fett alltså. Ett år i Sydney eller Melbourne! Kan det bli mer spännande?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar