29 juni 2014

om du vill ha mig nu, kan du få mig så lätt

Har haft en lugn helg i restaurangen. Idag jobbar jag mitt sista pass för några dagar, åker därmed hem ikväll. Men jag kommer snabbt tillbaka till ön igen. På onsdag har jag fixat ett gig till Carl, han ska vara trubadur på restaurangen, vilket jag ju inte vill missa. Så på onsdag är jag tillbaka, och sen jobbar jag helgen! Längtar redan.

Tjejen som hyrde min lägenhet under tiden jag var i Frankrike har flyttat ut nu. Därför är jag officiellt Växjö-bo igen, kan man ju säga. Känns skönt att ha lägenheten tillbaka, det är något alldeles speciellt med att bo själv.

Nej, nu måste jag in i duschen! Jobbet kallar.

21.37: Har varit hemma ett tag nu, vilket känns väldigt lugnt och skönt. Jag behövde nog komma hem lite, även fast jag redan saknar jobbet och mina medarbetare. Men jag kommer ju dit på onsdag igen, och sedan blir de inte av med mig på hela helgen!! 

Imorgon ska jag till tandläkaren och på tisdag behöver jag nog ta en tur upp till Växjö, hämta posten och se hur Magdalena lämnat lägenheten efter att hon flyttat tillbaka till Österrike. 

Men nu, just exakt nu, ska jag läsa lite i min bok och sedan sova. Är helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar