7 juni 2014

grattis Sverige!

Nationaldagen har kommit och gått. På något sätt tycker jag det är lite fint att vi har en dag att uppmärksamma Sverige på. Det är ett jäkligt bra land vi lever i, något annat kan man inte säga. Och jag har faktiskt lite tyngt i detta då jag säger det; jag har ju faktiskt levt i ett annat Europeiskt land och besökt så många andra. Sverige är ett tryggt och bra land, hemskt älskvärt. Jag är väldigt stolt över att vara svensk.

Jag spenderade nationaldagen på stället jag ska sommarjobba. Jag fick se min arbetsplats, träffa min chef, se vart jag skulle bo. Det är en liten ö jag ska bo och arbeta på, och jag är jätteexalterad! Jag ska jobba som servitris, och många har sagt till mig att det absolut inte är något glamoröst jobb, utan ganska slitigt, men det gör ingenting. Jag kommer få nya erfarenheter, träffa nya människor och göra saker jag aldrig gjort innan. Precis vad jag tycker om! Jag börjar den 16e, och jag är redan nu supertaggad.

Borde gå och lägga mig; om fem timmar ska jag upp och iväg till Göteborgståget. Jag fastnade på Youtube innan ikväll, därav att jag lägger mig så sent. Började kolla på Håkan Hellström-intervjuer, fortsatte med Swedish House Mafia och slutade med att kolla på Ylvis (ni vet "What does the fox say"-killarna?) norska talkshow. Det var på riktigt väldigt länge sen jag skrattade så mycket! Vilka roliga norrmän. Helt underbara.

Nu: sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar