11 juni 2014

"vill så gärna ge dig evig lycka"

Fick nyss reda på att jag ska jobba midsommarhelgen, torsdag till söndag. Först tänkte jag att det kanske inte skulle bli så kul, men sen tänkte jag: men varför skulle det INTE bli kul? Det kommer vara supermycket folk där och fira, och jag kommer jobba ett 12-timmars-pass, så tiden kommer gå jättefort. Och faktiskt: det blir vad man gör det till! Så jag är exalterad. Jag tror det kommer bli roligt. Och om inte, blir det i alla fall en upplevelse. Och goa pengar!

Kvällen igår var riktigt rolig. Det var jag, Mandus, Anton och en flaska minttu. Och jädrar, vad vi körde. Vaknade imorse med fruktansvärd huvudvärk och en förkylning, som börjar ta över min kropp. Har sovit större delen av dagen, för att ladda upp inför imorgon; har tusen ärenden att springa och massa småsaker att hålla i hjärnan. På fredag åker jag och Mandus till Växjö, och på lördag har Flutura examensfest. Men helgen i Stockholm då, tänker ni? Nej, av olika anledningar kommer vi inte åka dit. Lite ledsen är jag, tänk så jädra länge jag sett framemot One Direction-konserten, men samtidigt har jag egentligen varken pengar eller tid för att åka.

I övrigt är det annars ganska mycket förändringar som händer i mitt liv just nu, förändringar jag själv valt att göra. Det är lite skrämmande, men samtidigt också spännande. Är det något jag lärt mig på senaste tiden är det att man inte ska leva i sin comfort zone, och det jobbar jag varje dag med att inte göra. Tillvaron och livet blir så mycket mer händelserik då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar