27 juni 2014

när jobbet blir hela ens liv

Nä, riktigt så är det inte, men jag förstår absolut de människor som jobbar ihjäl sig. Har man så kul på jobbet som jag har, då vill man ju aldrig gå hem. Igår var jag på restaurangen 12 timmar i sträck, varav 6 av de timmarna jobbade jag självmant (!) gratis (!). Jag trivs helt enkelt så jävla bra på jobbet, att jag aldrig vill gå hem, än mindre åka hem, bort från ön. Tror jag stannar här hela sommaren.

Idag jobbade jag tidiga passet, 9 till 15.30. Lunchen var kaotisk, så jag fick jobba över, den här gången med betalning. Kom precis tillbaka till kollektivet. Kocken lämnade ön för helgen och Sandra är inte heller kvar. Sandra är den andra kick-ass tjejen på jobbet (vi är två alltså, hon och jag.. hehe) och vi har båda fått jobb de två närmsta somrarna. (Shit, tänk att jag är 23 då, sista året jag jobbar här. Himmel. Vad gammal jag är.)

Jobbar tidiga passen resten av helgen, så ikväll ska jag bara ta det lugnt. Har sådan sömnbrist, tror jag. Jag borde ha det i alla fall, men jag är knappt aldrig trött nu för tiden. Sover aldrig. Är bara så hög på all lycka jag känner hela tiden. Jag valde definitivt bästa jobbet den här sommaren, mycket bättre än såhär blir det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar