2 maj 2013

andra maj

Hade en sån himla bra Valborg och första maj! Istället för att festa på Valborg. bakade jag och Daniel istället till hans lilla mini-kalas dagen efter. Han fyllde ju 20 igår, kan inte fatta att han redan är så gammal! Och det är snart jag med, tiden går så jävla snabbt....

Vaknade tidigt igår, inte det minsta bakfull, och drog till gymmet. Vad har hänt med mig, jag som älskar att sova? Kom hem vid halv 11, och började göra mig i ordning. Första maj är alltså dagen då min pojkvän, min mamma och min farfar fyller år. Grymt att de lyckas tajma in samma dag sådär! Firade Daniel med bullar, kakor, paket och att hans mamma, pappa, mormor och morfar kom på besök. Idag ska jag hemhem och fira mamma. Jättemysigt. Stannar hemma tills söndag, och ska bara ta det lugnt efter denna helvetesvecka med tentor, inlämningar och allt äckligt. Var förresten uppe halv 8 imorse (what's happening?), gick till skolan och lämnade in vår nästsista inlämning (!) för den här årskursen och gick sedan till gymmet. Kom typ precis hem och har hela dagen för mig. Älskar den känslan. Kan göra exakt vad jag vill idag, inga måsten, inga borden, ingenting. Ska nog börja med att duscha och sedan äta en riktigt god lunch.

Må nu första maj bringa oss sol och hopp om att våren är påväg, är trött på regn och blask!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar