28 maj 2013

ibland blir det inte som man planerat

Fy fan. Idag är jag helt färdig. Kröp ner i sängen klockan 22.00 igår; klockan 22.15 plingar min telefon till. "Är du upptagen ikväll?" Det var Ida, hon var ledsen och ville komma hit. Sova eller vara en bra kompis? Sova eller vara en bra kompis? Jag som hade planerat att sova en lång natt för att sedan vakna 8.00 dagen efter, pigg, glad och redo för morgonens löprunda. Så blev det inte. Klockan 23.00 var Ida hos mig, och vi satte oss och ner och pratade. I fyra timmar. Klockan 03.00 fick jag påminna henne om att jag faktiskt ska gå till skolan imorgon och att jag behöver sova, "jag har ju faktiskt varit uppe sen klockan sex imorse." Ida förstod mig, och cyklade hem igen. Jag gick och la mig med tanken (eller mer hoppet, kanske) att ah, fem timmars sömn räcker väl!? Det gjorde det inte, kan jag säga. Vaknade 8.00 när klockan ringde och ville bara dö. Ställde om alarmet en timme, och gick därför upp för typ en halvtimma sen. Har hunnit äta frukost, men inget mer.


fy fan, vad trött jag är just nu. Har världens mensvärk också, och kommer inte alls orka en hel dag i skolan. Får ta en liten tupplur när jag kommer hem, och sen ska jag bannemig springa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar