29 maj 2013

att leva i nuet

Jag kämpar varje dag med att försöka leva i nuet, carpe diem, ni vet. Och det är så svårt. Gillar att leva i dåtiden, för där vet jag vad som har hänt och vad jag kan tänka tillbaka på. Här och nu vet jag inte vad som kommer hända, eller vad som ska hända längre fram i tiden. Men jag blir bättre och bättre på att ta tillvara på tiden just nu. Tänker att "ja, det som händer, det händer". Tiden går fort och saker förändras. Livet förändras alltid, så är det bara. Det kommer bli sommar, sen kommer den ta slut och då blir det höst och då börjar skolan igen. Sen går hösten snabbt, julen och snön kommer (åh, längtan) och sedan åker jag till Frankrike. Det kommer bli asjobbigt, men det får gå. Det kommer hända, jag kommer sätta mig på flyget dit och jag kommer landa där. Ensam och vilsen. Men sen kommer hela den våren gå så himla snabbt, och så är det sommar igen. Och ett helt jävla år har gått. Lev i nuet, Kajsa, lev i nuet. 

Nu ska jag fortsätta med vårt grupparbete. På fredag är årskurs ett slut. Fattar inte att tiden gått så fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar