2 mars 2014

a weekend in Paris

Just got home from Paris. It's been a truly amazing weekend with the best of the best. I've seen and done so much stuff these past three days, never thought I would experience this. I love all my exchange students, don't really know what I will do without them when I leave France. My life will be so empty.

Funderar på om jag kanske ska börja skriva på engelska lite då och då, så att alla mina vänner faktiskt kan läsa. Eller istället köra varje inlägg på både svenska och engelska. Tåls att tänkas på.

Helgen har varit GRYM. Har haft så roligt och skrattat så mycket, tror typ mina magmuskler är tillbaka av alla storgarv vi haft tillsammans. Jag har på riktigt träffat de mest fantastiska människor. Nu kommer jag stanna i Poitiers runt fem dagar, sen bär det av på nya äventyr, nämligen ROM med Jessee! Vi ska äta pizza, pasta och gelato och bara njuta av fyra dagar i Italien. Det kan typ inte bli bättre. Vilket liv jag har just nu; ena dagen Paris, andra dagen Rom. Helgen efter det är det back to Paris som gäller, och sedan väntar Köpenhamn. Jäklar, vad jag ser framemot allt just nu. Men ibland måste man bara stanna till lite och uppskatta nuet. Uppskatta att jag är här, uppskatta alla mina grymma vänner, uppskatta livet. Leva här och nu. Ni som känner mig, vet att jag har svårt för det; jag älskar att planera och alltid ligga steget före. Jag och Jessee pratar mycket om det här. Man måste uppskatta det man har, det är lätt att alltid vilja komma någon annanstans, vara någon annanstans. Men vi är fucking i Frankrike nu, i tre månader till. Och vi måste ta tillvara på detta. Tiden går liksom alldeles för fort.

Jag borde på riktigt hoppa i säng nu, imorgon har jag tusen sysslor som väntar. Måste springa ärenden, handla, tvätta, städa, packa upp och ordna inför kommande vecka. Jag må inte ha några lektioner på två månader (!), men vardagssysslorna stannar inte upp för det. Biljetter ska skrivas ut inför alla resor och väskan ska packas upp och packas om. Fem dagar kvar till Rom. Livet är helt knasigt, men jag älskar varje sekund av det.

Imorgon ska ni får en stor, stor bildbomb från Paris. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar