30 mars 2014

Marrakesh so far

Marrakesh är helt SJUKT på så många sätt, både positivt och negativt. Maten här är jättegod! De äter mycket couscous och kokta grönsaker, vilket jag ju älskar. Deras mintte är också to die for. Dessa två sakerna är positiva. Marrakesh är dock sjukt på ett negativt sätt när det gäller hur folk kör; de kör som GALNINGAR! Det är folk, cyklister, mopedister och bilister överallt, och jag skojar inte. Hur folk kan köra moped utan hjälm här med små, små barn under armen fattar jag inte. Det är negativt hur de behandlar sina djur; de ser hästar och åsnor endast som arbetskraft och behandlar dem väldigt illa. Och så har vädret här varit kasst sen vi kom, det har regnat konstant. Jag som trodde vi skulle ha 30 plusgrader och sol, men tji fick jag. Ångrar att jag inte tog med kängorna och vinterjackan, för det har varit så, så kallt.

Annars har resan so far varit jättehäftig. Jag har sett, upplevt och ätit saker jag aldrig trodde jag skulle göra. Afrika är så grönt, så fint och påminner så mycket om alla Disneyfilmer. Igår hajkade vi till Afrikas största vattenfall och det var sjukt coolt. Så stort och så magnifikt. Ni ska få se bilder när jag kommit hem igen. Imorgon ska vi rida kameler och jag är ÖVERexalterad!! Kommer bli så fett. Hoppas bara inte det regnar.

2 kommentarer: