27 mars 2014

"be right back, hörrni, ska bara iväg på en weekend i Afrika"

På fredag kommer jag inte längre vara i Frankrike. Jag kommer inte ens vara i Europa; jag kommer vara i AFRIKA! Har inte fattat vart jag egentligen ska någonstans. Inte vet jag vad jag ska förvänta mig heller. Öken, kameler, inget rent vatten, inga moderniteter och fattighet? Marknader, stölder, skylda kvinnor och sjukdomar? Jag har ingen aning. Vad packar man? Vad behöver jag? Hur ser vårt hotell ut? Ska jag vara helt ärlig, är jag vettskrämd. Jag är på riktigt skiträdd, det kommer bli en sådan stor kulturkrock. Men samtidigt är jag exalterad, tänk Afrika liksom! Vi ska rida på kameler och hajka till ett stort vattenfall. Det kommer nog bli några riktigt bra dagar i Marrakesh. Håll bara tummarna för oss att inget händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar