14 mars 2014

när saker inte riktigt går som man planerar

Mina vänner är i Paris just nu, men vart är jag? Jo, hemma. Jag är hemma. Min kropp ville inte samarbeta med mig längre, utan gav mig en hejdundrande förkylning. Jag började känna redan lite i halsen i onsdags, men jag tänkte att jag kör på på samma race, "för det försvinner säkert". Det gjorde det inte. Jag mådde dåligt igår på Disneyland och imorse när jag vaknade, kände jag mig som en zombie. Så jag skickade ut mina vänner i Paris, bokade om tågbiljetten och tog mig helt ensam tillbaka till Poitiers. Även fast jag är sjuk, vilket såklart suger, är jag ändå glad, för jag är väldigt stolt över mig själv. Bokade om biljetten på knagglig franska, letade upp och tåg rätt metro till tågstationen och tog tåget hem själv. Och allt detta med feber!!! För ett år hade jag aldrig gjort detta, jag hade varit alldeles för nervös och rädd. Men idag rörde det mig inte i ryggen, och jag är fruktansvärt stolt över mig själv.

Jag kom hem vid två, och sen dess har jag sovit. Halsen känns lite, lite bättre, men febern vill inte försvinna. Vid midnatt ska jag möta upp mina vänner vid tågstationen, jag hoppas jag mår bättre då. Imorgon är det tänkt att vi ska ha en skitstor fest, men jag undrar hur min kropp ställer sig till det........

Fuck this, alltså, vill inte vara sjuk. Nu ska jag äta Anthony's chili con carne, och sen ska jag sova vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar