21 mars 2014

gonna get this party rockin'

Hade movie night med Michael igår. Vi drack vin, kollade på Scary movie 5 och åt cashewnötter. Perfekt kväll. Imorgon fyller han 22 år och vi ska fira hårt med mina danska vänner i Köpenhamn. Kan inte bärga mig!!! Har saknat Simon och Morten OMÄNSKLIGT mycket, och nu får jag äntligen se dem igen. Lyckan är total.

Vaknade tidigt i morse och kände att jag hade ont i halsen igen. Nej, tänkte jag, och somnade om igen. Har ingen lust att bli sjuk igen, speciellt inte eftersom vi faktiskt åker till Danmark imorgon. Så denna dag kommer jag spendera hemma och inomhus. Nästintill allt är färdigt inför imorgon, jag måste bara packa om min väska lite. 8.30 ska jag möta Gloria utanför mitt hus, och sedan påbörjar vi våran resa till Skandinavien. Älskar att resa och se grejer. Sitter dagligen och kollar på resor och hotell över hela världen, även fast jag fortfarande har en massa resor att se fram emot och just nu inte är i en ekonomisk situation till att boka fler resor. Men drömma kan man ju alltid få göra. Jag har några till resmål i världen som ligger som prio ett på min lista, och det är, bland annat, Australien och USA. Såklart. Och nu har jag ju vänner på båda ställena, så gratis boende; here I come!

Idag måste jag också på riktigt ta tag i mitt franskaplugg. Kursen är bara på 1 poäng, men läraren bara lassar på oss läxor, den ena efter den andra. Jag har väl egentligen aldrig haft svårt för att lära mig ett nytt språk och jag har alltid tyckt det varit väldigt kul, men just nu är jag bara så fruktansvärt omotiverad till att lära mig franska. Läraren är tråkig, lektionerna är tråkiga, materialet är tråkigt, och hur mycket franska kan jag egentligen lära mig på fem månader? Eller rättning: hur mycket ANVÄNDBAR franska kan jag lära mig på fem månader? Jag kan inte rabbla några verb, jag vet ingenting om meningsbyggnad och franska ord är ju bara åt helvete svåra att uttala. Med andra ord: ja, jag är ganska negativ när det gäller detta. Jag känner väl nånstans att jag kanske kan lägga min energi på andra saker istället.

Men never the less, jag måste fortfarande göra min läxa, och den här veckan handlar det om att översätta ett typiskt svenskt matrecept, för att sedan berätta om detta inför klassen. Vad jag ska prata om? Köttbullar, såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar