17 juli 2013

lite träningshistoria

Förra sommaren åt jag vad jag ville, hur mycket jag ville, när jag ville utan att tänka på morgondagen. Jag tränade knappt aldrig, det var jag alldeles för lat för. Och det syntes på min kropp, det förstår jag nu såhär i efterhand. Men där och då såg jag inte riktigt det. Jag sprang lite då och då på löpband, men absolut inte snabbare än på hastighet 7.

Nu tränar jag varje dag, är på gymmet flera gånger i veckan och både springer och går dagligen. Jag går lika snabbt som jag sprang innan och om det är en bra dag, springer jag som snabbast 16 km/h. Det är mer än dubbelt så snabbt som innan. Jag har tappat sex kilo sen förra sommaren, de flesta kläder bara ramlar av mig och jag mår så himla, himla bra! Jag mår miljoner gånger bättre nu än vad jag gjorde förra sommaren, jag är friskare, gladare och piggare. Jag mår bättre i min kropp, trivs äntligen i min kropp. Men jag är inte i mål än, inte nöjd ännu! Jag jobbar hela tiden mot mitt mål och min drömkropp, men så nöjd som jag är med min kropp nu, det har jag nog aldrig varit.

Keep on going. Just do it. Never give up.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar