20 maj 2011

klasskamp, karneval och aktivitetsdag

Vi börjar med bilderna från klasskampen!

Skotsk fylla; kan vara något av det värsta, och roligaste, jag någonsin gjort

Skotsk fylla igen

4-manna skidor

Hela Sa3!
Vi var då alltså utklädda till flaggstänger och inte prinsessor från olika länder, som vår rektor trodde

Vi fick pris också, här är jag på prispallen!!


Simon från min klass, bästa lagledarkompanjonen (detta under aktivitetsdagen, bilder lite längre ner) och spela säckpipa kan han också! Så himla smart kille, ångrar att jag inte lärde känna honom tidigare. Han är definitivt en av dem jag kommer sakna från gymnasiet.

Dragkamp, vi kom... Tvåa? Trea? Topp fem, i alla fall!

Karnevalen

Senare under dagen hade vi karneval. Min klass, Sa3, gestaltade Jasminrevolutionen. Och vet ni vad? Vi vann hela skiten!! Samma sak som första året på gymnasiet, då vi körde på Barack Obama-tema. Förra året fick vi hederspriset, men det vara bara för att samma klass inte kan få pris och hamna på pallen två år i rad. Vi skulle egentligen vunnit, med vår gestaltning av Kungabröllopet.
Klassen!

Mr. Khadaffi (aka. Arvid)

Aktivitetskvällen

Igår, alltså torsdag, hade då jag och min klass en liten aktivitetskväll för alla skolans lärare. Bara några få dök upp, men vi hade lika kul för det! Här ser ni stafetten.


Smakleken - de skulle smaka på olika drinkar några kluriga människor från min klass mixat ihop. Inte det godaste, det kan jag säga er! Detta är förövrigt laget som jag & Simon var lagledare till. (Och vi vann faktiskt....)


Andra laget.

VI var några man kort, så jag fick hoppa in. Stafett igen!

Staffet - sjukt kul!

Vi skulle låta vatten vandra mellan oss i plastglas med hål i, för att tillslut fylla en bringare. Kallt, men galet kul!

Andra laget igen; bra kämpat, men de kom inte lika långt som oss!

Mitt lag, min lagledarkompanjon i mössa (det var djurtema i skolan under dagen) under delmomentet Så ska det låta, som jag tillsammans med två andra tjejer från klassen ledde.


På onsdagskvällen tog jag mig en tripp till Malmö med världens bästa Flutura. Här är vi i hotellrummet på väg ut och hon har klackar på sig, därav längden! Jag är inte sådär liten egentligen, haha.

Idag var det tema grekiskt/toga i skolan, såhär såg jag ut!

Emma, Anna & jag. Bra tjejer jag har där vid min sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar