21 maj 2011

tack

Under bara en sekund fick jag en sån konstig närhetskänsla i kroppen. Jag läste på en blogg "Ikväll ska jag och min pojkvän bara ta det lugnt" och jag insåg direkt hur mycket jag vill ta det lugnt tillsammans med en pojkvän. Se en film eller bara ligga och drunkna i varandras ögon. Nu fixar jag det inte längre, minsta lilla blick eller leende tar jag som ett tecken. Jag överanalyserar allt och ingenting, gör små saker så stora att jag tillslut tror mitt egna myteri. Det är tur att några av mina allra närmaste vänner är killar, de hjälper mig att få perspektiv på det hela. Du bara inbillar dig hela tiden Kajsa, inse det. Allt är inbillning.


Jag har förresten hittat min anonyma vykortsskickare. Det var ingen mindre än min goda, goda vän Micki. Han tyckte att jag verkade ledsen över hur för jävligt, rent ut sagt, det varit i skolan på sistone, så han ville muntra upp mig. Och det lyckades han sannerligen med - det där vykortet gjorde verkligen min dag! Så Micki, om du läser detta; tack, tack, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar