8 maj 2011

Kvällen är din

Igårkväll hade programmet "Kvällen är din" premiär. Programledare var Martin Stenmarck och det hela gick ut på att Martin uppfyllde olika människors drömmar. Martin Stenmarck har alltid varit speciell för mig, men när hela programidén lanserades, tyckte jag den verkade lite b. Liksom, hur stora drömmar kan han egentligen genomföra? En dröm om att åka rallybil eller liknande, kanske, men inte något större än så. Det visade sig att jag hade helt fel. Under kvällen uppfyllde han drömmar om alltifrån att en liten flicka ville träffa Justin Bieber till en äldre flicka som fick sjunga en duett med Josh Groban (!!!!!). Fattar ni? Josh Groban, en av världens största röster, tog sig enda till Sverige just för att Martin sa det till honom. Galet.
Hela programmet var så himla fint, att se de där människorna bli så lyckliga av att få sina drömmar uppfyllda; det gjorde mig så glad i hjärtat att tårarna inte kunde hållas tillbaka. Detta är från och med nu mitt favoritprogram och jag kommer därmed sitta klistrad framför tv:n varje lördag klockan 20.00.

Tycker förresten att jag börjar bli lite blödig, i morse såg jag sista avsnittet av Solsidan säsong 2. Åh, vad fint det var när Alex och Anna gifte sig! Alex hade ordnat en sådan fin överraskning till Anna där i slutet av bröllopet, jag kunde bara inte låta bli att gråta lite. Vad har hänt med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar