22 april 2014

at the airport

Sitter på Madrids flygplats just nu. Flyget lyfter om två timmar. Säger "på återseende" till Spanien, för jag kommer definitivt komma tillbaka hit igen, och inväntar några varma sista maj-veckor i Frankrike. Förstår inte alls att jag flyttar hem till Sverige om fem veckor. Den tanken ger mig en stor klump i både mage och hals. Jag vill inte åka hem. Jag vill stanna i Frankrike. Och jag vill att alla mina älskade ska stanna där också.

Jag kommer ihåg januari och februari, men mars och april bara flyter ihop och försvinner iväg nånstans. Och nu är det redan maj. Herregud. Ser tillbaka på alla resor och saker som hänt och ler. Samtidigt som jag är glad över allt jag upplevt, är jag så ledsen att det snart är över. Detta har på riktigt varit mitt livs hittills bästa upplevelse. Skulle göra om allt i ett heartbeat, inte tvivla en sekund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar