6 april 2014

keep my glass full until morning light


Lyssnar på den här om och om och om igen och försöker övertala min hjärna (och kropp) att en promenad i solen skulle sitta fint nu. Men ändå kommer jag inte utanför dörren. Har inte tränat på sex veckor. Det måste vara något slags rekord för mig.

Imorgon ska jag ha en telefonintervju. Min första telefonintervju. Och jag är skitnervös. Hur förbereder man sig? Vad säger man? Hur uttrycker man sitt kroppsspråk över telefon? Det är ju jättesvårt. Jag som inte ens vet om jag vill ha jobbet! Jag vet att man inte ska vara picky, för jobbmarknaden idag är svår. Och det här är ett marknadsföringsjobb, vilket ju är bra. Erfarenhet är bra. Men jobbet är i Estland. Estland. Av alla länder i hela världen. ESTLAND. Behöver jag upprepa att jag är skitnervös?

På fredag åker jag i alla fall till Paris på en weekend igen. Har under hela mitt liv velat åka dit, och nu har jag redan varit där två gånger på inte ens fyra månader. Och så är det dags igen. Den tanken lugnar mina jobbintervjunerver lite i alla fall.

Idag skänker jag även en extra stor tanke till min fina vän Sara och hennes familj 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar