5 april 2014

planer inför sommaren

Jag har sökt så mycket sommarjobb de senaste dagarna; tror aldrig någonsin jag har sökt såhär många jobb innan. De sträcker sig över hela världen (nästan), från Växjö till Estland till Spanien i alla fall. Jag har fått positiv respons från några, men mer än så vill jag inte säga förrän det är final. I fall det ens blir final. Jag vill inte jinxa något. MEN kanske kommer jag bo i Norge under sommaren. Eller kanske Estland? Eller Menorca, Spanien? Vi får se. Som jag sagt hela tiden: the world is your oyster.

Och om inget löser sig så som jag vill, har jag garderat upp mig med lite sommarkurser. De verkar faktiskt riktigt spännande! Det handlar om akademiskt skrivande, modern kommunikation, Office-paketet, historia, sociala medier samt business intelligence. Självklart ska jag inte läsa alla dessa, men några hade varit intressant och roligt. Sociala medier och deras utveckling är ju jättespännande, och historia av all dess slag älskar jag. Mja, vi får se vad som händer.

Nu ska jag tillbaka till att inte göra någonting. Vi hade en utomhusfest här igår (japp, så varmt är det i France nu) och idag mår jag som jag förtjänar. Jag är skithungrig, men jag har ingen mat hemma. Måste gå och handla. Jag är skittrött också. Och så måste jag plugga. Och städa. Buhu, mitt liv är så jobbigt. Nej, egentligen inte. Drar till Paris igen nästa helg och veckan efter det är jag i Barcelona. Så mitt liv är inte särskilt jobbigt. Inte jobbigt alls, faktiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar