29 april 2014

en ganska så grå tisdag

Vad Frankrike är regnigt och grått idag. Det är kallt och det är mörkt. Men jag är inte alls särskilt ledsen för det ändå. Jag har sovit ut och suttit hela dagen med datorn i knät och skrivit min experience report, som jag måste lämna in i slutet av terminen. Detta är också ett sätt för mig att processa vad som har hänt under min termin i Frankrike; alla roligheter, alla tråkigheter, alla resor och alla underbara människor jag träffat. Tänk att det är mindre än en månad kvar nu. Herregud, alltså.

Jag har nu skrivit klart om allting fram tills idag, och arbetet är redan 10 sidor långt. Nästa sak att skriva om är Stockholms-resan och sen också såklart, de sista veckorna i Frankrike.

Klockan är redan 18.12 och mer än så har jag inte gjort idag. Jag som ju skulle handla, plugga franska, tvätta och gå till posten.... Antar att det är saker jag får göra imorgon istället. Har ju inte sådär jättemycket annat att fylla mina dagar med.

Ikväll tror jag att det ska vara någon slags fest. Jag hoppas det i alla fall. Vill umgås med alla mina fina så mycket som möjligt nu när jag har chansen!

Nu ska jag göra pasta och köttfärssås och sedan dammsuga. Efter det får jag väl hoppa in i duschen och försöka dra ihop något inför ikväll.

Ha en fin tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar