14 april 2014

en måndag i april

Tillbaka i Poititers. Tillbaka i lägenheten och tryggheten. Det är fruktansvärt kul att resa, men ibland saknar jag bara att sova i min egen säng, i min egna lägenhet. Lägenheten är en av de grejer jag kommer sakna så mycket när jag flyttar tillbaka till Sverige igen. Den är helt perfekt. Hade absolut kunna tänka mig att bo här på heltid resten av mitt liv, men med mina möbler och sådär då, såklart. Då hade den varit mer än perfekt.

Klockan är snart midnatt och vi kom nästan precis hem från en kväll ute på favoritrestaurangen. De har VÄRLDENS godaste pizzor, och jag överdriver inte. Det är dags att hoppa i säng; imorgon följer en lång dag med tusen ärenden. Springa till posten, handla nödvändigheter till Spanien-resan, packa packa packa, skriva ut boarding passes, plugga osv osv. Tycker mina dagar mest består av förberedelser inför större saker; det är inte sådär jättemycket "leva i nuet".

Och apropå förberedelser; idag beställde jag min flyg- och tågbiljett hem till Sverige. Buhu. Snart är tiden över. En del av mig vill hem, för det känns som att jag varit här i en evighet, känt de här personerna i en evighet, medan en annan del av mig bara känner att jag inte haft tillräckligt mycket tid här, jag har inte hunnit göra allt ännu. Men vad ska man göra liksom? Tiden går, det är redan mitten av april, och snart tar jag mitt pick och pack och lämnar Frankrike. Kanske för gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar