23 april 2014

en skoldag utan skola

Idag var det tänkt att vi skulle börja med kursen Media & Communication, men så blev det inte. Vår lärare bor i London, och av personliga skäl, kunde han inte komma till Frankrike en enda dag den här veckan, vilket är tre lektioner, som i stort sett är 60% av hela kursen. Så vi fick hemstudier idag, imorgon och på fredag plus ett grupparbete som ska påbörjas nästa vecka, men ingen tenta. Skönt! Ska sätta mig med första uppgiften idag efter att jag har mött Michael i skolan alldeles strax. Vi ska på SCHOOLBREAK imorgon (kajakpaddling, spela fotboll, grilla med mera) och vi måste köpa våra biljetter idag.

Annars då? Jag är jättetrött; resan hem igår var lång och seg och vi missade nästan alla våra connectade tåg och bussar och allt. Fruktansvärt nervöst. Vi kom hem i alla fall, men jag kom inte i säng förrän jättesent. Så idag måste jag ägna dagen åt att tvätta och plugga. Ganska skönt ändå, att ha en "ledig" dag, har så mycket att göra hela tiden. Resten av helgen måste jag lägga på att städa och börja packa för hemfärd. Skickar paket efter paket med kläder hem till mamma, men det tar liksom aldrig slut...

Jag har förresten fått mina betyg för tre av sex kurser nu! Godkänt på en och Väl godkänt på två. Woop, woop. Jag är så nöjd med mina prestationer.

Nej, nu måste jag rusa. Imorgon ska ni få höra om det där utlovade sommarjobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar