9 april 2014

en onsdag i april

Idag är det onsdag, och om sju timmar skulle min mamma, min syster och min moster hoppat av på Poitiers tågstation. Men det gör de inte, för min syster har åkt på körtelfeber. Så istället för att spendera den här veckan med dem, får jag spendera den med min andra familj istället; mina vänner. Vi ska ha ett födelsedagskalas för Lorena idag, med tårta och Disney-figurer (hon älskar Disney). Det är också något slags happening i skolan med tropiskt tema och gratis öl, så vi drar säkert dit också. Andra festen för den här veckan och det är bara onsdag. Superbra för din kropp, Kajsa, haha.

Men innan allt detta roliga händer, har jag SÅ mycket att göra. Jag måste städa av min lägenhet innan helgen, jag måste göra köttbullar inför vår Friendsgiving imorgon, jag måste plugga asmycket franska, för vi har ett minitest idag plus en massa massa annat fix inför Barcelona-resan.

På fredag åker vi ju förresten till Paris för en weekend. (Känns alltid lika bra att säga den meningen). Vi ska festa på fredag (veckans tredje fest, wohoo) och springa The Color Run på söndag. Vi är ett jättestort gäng som ska dit och av en slump, bokade Erik en weekend i Paris under precis samma helg! Vem Erik är? En av Daniels kusiner. Han lyckades också boka in Barcelona under exakt samma vecka och dagar som vi är där! Hur sjukt egentligen? I vilket fall ska det bli skitkul att träffa honom igen, vi har så mycket att ta igen och prata om.

Nu måste jag ner med näsan i böckerna samtidigt som jag dammsuger, om det går. Multitasking när det är som bäst! Idag vid 17.00 har jag förresten en till intervju, över Skype den här gången. Berättar mer om det en annan dag.

Ha en fin onsdag! Solen lyser som attan här, Frankrike-vädret är så underbart.

Uppdatering 12.36: Jag har fått sommarjobb. Ha! Tänka sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar