1 april 2014

sommarjobb, sommarjobb, du bitterljuva sommarjobb

Satt hela kvällen igår efter franskalektionen, och bara letade jobb. Sommarjobb och riktiga jobb. Det finns SÅ många roliga jobb där ute i världen, som just nu bara ligger och väntar på mig. Och så måste jag tillbaka till Växjö och slutföra min utbildning till hösten!!! Jag älskar Växjö och jag älskar campuslivet, men VARFÖR ska dessa jobb finnas tillgängliga nu när inte jag är tillgänglig? Jag tänker att jag ska göra en fuling och ansöka till dem ändå. De finns över hela Europa, men de mest eftertraktade jobben från min sida, är i Spanien. TÄNK, att spendera sommaren (eller livet?) i Spanien! Kan ju knappast bli bättre.

Har nio, tio, elva A4-sidor fulla med länkar och jobbansökningar, så nu ska jag ta tag i detta. Jag bara SKA ha ett sommarjobb det här året, i Sverige eller ej! Jag flyttar vart som helst. The world is your oyster, jag vill göra allt, finns så många feta jobb där ute som bara skriker efter mig.

Iih. Livet, alltså! Bara känner hur exalterad jag är för framtiden.

Uppdatering 19.18: Nu snurrar mitt huvud och jag kan inte längre räkna på mina fingrar hur många jobb jag har sökt. Jag har dragit mig till Norge, Danmark, några jobb i Växjö, Spanien och Cypern. Imorgon ska jag fortsätta mitt jobbsökande (varvat med en storstädningar av hela lägenheten), men just nu behöver jag bara en paus. Samtidigt som jag sökt alla jobb, har jag frostat av frysen. Min kyl och frys ser för jäkliga ut, det går knappt att stänga dörren, så mycket is är det överallt. Kände att det var dags att ta tag i det nu. Ska nog sätta igång en maskin tvätt också, och ut och gå en runda i fina Poitiers. Efter det ska jag ta tag i franskan. Är just nu faktiskt motiverad (för första gången) att lära mig franska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar