12 april 2014

"language is so important"


Kolla på denna! Är inte språk ascoolt egentligen? Vi kan uttrycka oss på så många olika språk, men ändå betyder det i slutändan samma sak, bara att det låter olika. Det är så fruktansvärt spännande. Jag önskar att jag kunde prata både spanska, tyska och franska mer flytande än vad jag egentligen kan, det är ju så himla kul att kunna kommunicera med folk på deras egna språk. (Och även ganska häftigt att kunna skryta med att man är fluent i fem olika språk, eller hur?)

Som Michael sa: "Kajsa, think about it! If you didn't know any English, you and I wouldn't be able to talk to each other. And think about this great friendship we would lose just because of that. Language is so important."

Så jag ska jobba på mina språk mycket mer än vad jag gör just nu. Motivationen finns där. Men tiden? Man får TA sig tid. Här kan ni förresten se hur alla sångerskor över hela världen ser ut när de sjunger just Let it go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar