20 april 2014

just nu i punkter

Oj, vad mycket som hänt och som jag har att berätta! Vi tar det i nummerform:

1. Barcelona var så GALET kul! Vädret var skitbra, så varmt och gott, och utelivet är ju ganska crazy.
2. Har än en gång insett hur viktigt språk är. Hur mycket det kan hjälpa, hur mycket det kan förstöra, hur roligt det är och vilka fantastiska människor man kan träffa med hjälp av andra språk.
3. Ligger i sängen på hostellet i Madrid just nu. Madrid är en av de vackraste städer jag någonsin sett. Jag har ju rest runt ett litet tag nu, men jag har aldrig någonsin sett något som Madrid. Topp tre av städer jag vill flytta till.
4. Jag är kär. På alla sätt och vis.
5. Resan till Madrid är en rolig historia. Blev med fel tågbiljett och inte insläppt på tåget. Det blev däremot Jessee och Katie, så där satt jag ensam kvar i Barcelona. La 110 euro på en ny biljett. Som jag sa; jätte.... kul.... historia...
6. Madrid är alldeles för billigt för min hälsa och hostellet här är perfekt. Livet är perfekt. Allt är bara ganska för perfekt just nu.
7. Det är nog hälften så många svenskar som spanjorer här i Spanien. SJUKT. Men roligt. Inte träffat såhär många svenskar på en enda resa vi gjort innan.
8. På tisdag åker jag hem och tillbaka ner i skolböckerna igen. Media & communication, let's go!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar